torsdag 15 januari 2009

Snart ska jag hälsa på Peter Pedersen i Västervik.

Just nu samlar jag ihop material, ingenting annat. Jag tankar in film som jag sedan ska gå igenom, scen för scen, ruta för ruta, innan jag börjar klippa ihop till någon form av grov dramaturgi och logik. Och sedan ska en professionell klippare få svinga sitt trollspö över alltihop - då kommer det att hända saker, jag lovar! Har varit i kontakt med Jeanette Eriksson och Peter Pedersen och nu är tider bokade för filminspelning. Kul! Peter ska jag umgås med en hel dag, försöka få honom att berätta hur juryn tänker och höra honom spela såklart. I somras var han ledig från juryarbetet och istället lyssnade han på Jennys låtar och var generös med värdefulla tips. Det är fantastiskt att få chansen att träffa så många begåvade musiker. Den här filmen kan inte bli annat än succé, så känns det nu ialla fall!

Inga kommentarer: