fredag 6 mars 2009

Nu stänger jag av filmkameran!

Karin Wallin kom tillbaka och spelade här om dagen och nu förstår jag vad hon menade! Det var lite annorlunda jämfört med förra gången, helt klart. Hon hade helt enkelt en bättre dag! Fem, sex låtar blev det och sen var vi båda nöjda. Sen hade jag besök av Anna Rynefors och Erik Ask-Upmark som med fint spel på säckpipa, bidrog med ett lite udda men relevant inslag i filmen. Men som sagt, nu stänger jag av filmkameran för den här gången. Nu ska jag gå igenom allt material, välja ut det som är mest intressant och sen tanka över allt så det blir möjligt att redigera. När jag har fått styr på dramaturgin och när jag mejslat ut själva storyn, är det dags att fundera på en speaker och här har jag några riktigt roliga idéer. Sen vill jag bjuda in två spelmän på nytt, in i studion, så att de kan spela in två låtar som kan användas i början och slutet av filmen. Hörs snart!

Inga kommentarer: